tirsdag den 14. april 2009

Tirsdag 14. april


I søndags fandt vi en skøn park (Xiaogang Park), hvor vi gik en tur i det dejlige vejr. Her var bl.a. et børnetivoli, og vi ærgrede os rigtig meget over, at vi ikke havde kendskab til dette, mens Caroline var her. Det ville hun have elsket. Desuden var der en stor sø med broer over, og vandcykler som man kunne leje. Der var masser af grønne træer, buske og blomster. Det var endnu engang helt fantastisk at komme væk fra larmen og nyde de mange sanseindtryk heriblandt også duften af "grønt".

To som glæder sig til at gense Danmark

I et hjørne af parken kom vi forbi en masse brudepar (vi er endnu lidt usikre på, om det rent faktisk var brudepar eller blot modeller), som skulle fotograferes foran nogle kæmpe plakater, som var stillet op til formålet. Her kunne man bl.a. vælge at blive fotograferet i et snelandskab, en solsikkemark, et eventyrland o.s.v. Det var sjovt at kigge på, hvordan de poserede foran kameraet og ikke mindst deres fine tøj.

Mandag er jo en lang dag for mig rent behandlingsmæssigt, så der tilbragte vi stort set hele dagen her på hospitalet. Vi gik ned i caféen til "danskermøde" ved 11.30-tiden. Snakken gik om løst og fast - også almindelige hverdagsting, som ikke havde noget med kræft at gøre, og pludselig var der gået 4 timer! Ved halvsyvtiden om aftenen fik jeg så meldingen fra Dr. Xing, som havde konfereret med Dr. Niu efter hans besøg i Danmark. Onsdag (imorgen) skal jeg have lagt 80-100 radioaktive korn ind i leveren, men det blev desværre stadig et nej til cryo. Selvom vi godt vidste, at chancen var meget lille, var skuffelsen alligevel stor igen. Men heldigvis var vi gode til at hive os selv op ret hurtigt. Vi KAN bare ikke acceptere, at der ikke er noget at gøre, så på én eller anden måde finder vi altid et nyt håb.
Nu koncentrerer vi os om "operationen" imorgen. Sådan som jeg har forstået det, bliver frøene lagt ind med nåle, som de stikker ind i leveren. Jeg kommer i fuld narkose og skal efterfølgende blive på opvågningsafdelingen, hvor jeg skal ligge natten over. Jeg skal tilmed også ligge helt stille det meste af tiden (øv). Og så håber vi bare på, at jeg ikke får det skidt af behandlingen. Vi skal blive her i 5 dage efter indgrebet, så de kan holde øje med min tilstand. Frøene virker i 1-2 måneder, og så når de forhåbentlig at slå en masse kræftceller ihjel, inden de henfalder. Hvert frø koster 500 RMB, så den samlede hospitalsregning kommer til at lyde på omkring 350.000 RMB = lidt over 300.000 danske kr. for hele opholdet herude (puha da da). Til gengæld har hospitalet givet os 60% reduktion på hele sidste uges leje af værelset pga. problemerne med larm fra håndværkerne og den manglende dør!!!

Og nu til det allerbedste: Ovennævnte betyder, at vi rejser herfra tirsdag morgen kinesisk tid og lander i København sent tirsdag aften dansk tid! Hvor bliver det bare skønt! Kirsten og Torben (de første som har bygget hus på vores udstykning) har sendt os nogle billeder af den smukke udsigt over engen derhjemme. Tusind tak for det! Hold da helt op, hvor vi glæder os til at se det med egne øjne.

Idag har der været solskin og rigtig "lummervarmt" hele dagen (tror der har været over 30 grader), og heldigvis var jeg tidligt færdig, så vi kunne komme ud i det gode vejr. Vi shoppede helt indtil sent på aftenen - jeg skulle jo nå at købe gaver med hjem, hvis jeg nu ikke skulle få mulighed for det senere. Der findes et utal af kopivarer herude, og vi er stødt på mange sjove navne, men det sjoveste jeg endnu har set var et par "Candy Klein" underbukser!

Martin med kufferten fuld af indkøb

Vi har i øvrigt tænkt meget på Caroline, som har haft første dag i skovbørnehaven idag. I den forbindelse vil jeg gerne sende en KÆMPE krammer til Birgitte (min søster og næsten nabo), som har hjulpet Caroline på hendes første dag i dag. Birgitte kunne desværre ikke være sammen med mig i Kina ligesom mine 2 andre søskende, da hun har en lille "purk" på 7 måneder derhjemme. Men tusind tak for alt det du har hjulpet os med hjemmefra, og tak især fordi du er sådan en dejlig "reservemor" for Caroline. Jeg håber du ved, at det betyder rigtig meget for mig..!
Charlotte udenfor Fuda hospital i dejligt solskinsvejr
--

Nå, men nu håber jeg, at I alle vil krydse fingre for, at jeg klarer "ærterne" imorgen, så jeg kan komme frisk hjem til Danmark i næste uge!



1 kommentar:

  1. Hej Charlotte.

    En lille hilsen fra Rønde. Jeg er mor til EmmaSophie og Frederik der begge går i skovbørnehaven, Frederik er i musvit-gruppen sammen med Caroline og de har sammen været på tur til 'kæmpens tissehul' i denne uge. I næste uge skal hele gruppen hjem til Frederiks fødselsdag, så de får en på opleveren de kære små.

    Derudover kender de hinanden fra da de var i legeland i Randers sammen med min mand Claus samt Trine, Jacob, Clara Amalie og Albert. Vi to har hilst på hinanden ved Trine's pompdelux tøjparty inden I tog til Kina, det var min søn Frederik der blev ved med at spørge hvad du hed ;o)

    Det er dejligt at høre at de har hjulpet dig i Kina. God tur hjem i næste uge.

    Med venlig hilsen
    Malene.

    SvarSlet